Pengalaman .

Assalamualaikum silent readers !

Lama tak lama jugak laaa kan aku tak update benda alah ni kan ? Al maklumlaa sibuk dengan kerja . Ecehh . Haha . Well , since malam ni sesuai nak update blog *lap skrin* , so aku rajin rajin kan diri nak update blog ni haaa . Bismillah ! Haha mana tahu ada penunggu kat dalam blog aku ni muncul tiba tiba dekat skrin lappy kau tu kan ? Muahahah *evil laugh* . Ehemm . Kay . Haha . Aku tak tahu nak post apa ni sebenarnya . But then punya laaa aku brainstorming kan , haaa dapat something untuk aku share :) Its semua pasal pengalaman kerja . Start 8.12.12 sampai laaaa hari ni , aku still gagah jugak laaa nak layan customer yang bermacam ragam . Ada yang sekepala , dua kepala , takde kepala . Eh ? Haaa meh aku list sikit . Mana tahu kot kot korang nak amik pengajaran kan ? Haaaa meh sini meh , baca dengan hati yang terbuka naaa ;)


SOME OF THEM ?

- Belek baju tanya harga pilih saiz , beli banyak hulur cash or credit card . Senang kerja , tak mintak diskaun pun . Oh heaven (Y) .

- Pilih baju try dalam fitting , tanya partner , okay katanya , okay set bayar .

- Tunggu partner try baju , dia duduk kat kerusi depan cashier dengar lagu yang kitorang pasang *slow je sebab takut customer tak suka* , pastu dia boleh layan lagu tu and siap tanya lagu apa bagai .

- Amik kemain banyak tudung , try satu persatu , masa nak bayar dia bantai kata nak tengok tudung lain . So atas meja cashier depan aku tu penuh tudung , then nasib baik dia beli -.-

- Kawan dia tengah try tudung , yang dia ni haa tunggu depan cashier dengan muka kerek tanya aku dengan nada sinis ' Kau kerja sini ke dik ? Ohh bukan butik mak kau ? ' Mohon faham perasaan aku masa tu . Sangat kerek okay .

- Total kena bayar 125 , hulur 120 , merayu nak jugak 120 , kitorang tak bagi sebab banyak sangat mintak kurang , padahal dah bagi kurang dah tu . Tup tup dia amik barang tu pastu blah . Woii lagi 5 ringgit aaahh !!

- Belek baju kemain bersungguh sungguh , bila datang kat dia , dia bantai cakap ' Dik , tandas kat mana ? ' Dik , kedai ni kat mana ? ' Dik , atm kat mana eh ? ' ' Dik , kat mana eh ada jual benda ni ? ' See ? Tu soalan familiar yang wajib aku jawab setiap hari bekerja . Mohon lepas ni aku bukak business kaunter pertanyaan , satu soalan 20 sen -.-

- Tanya soalan cepumas ' Ni kain apa dik ? ' ' Ni dari mana kain ni ? ' ' Ni kalau nak tempah berapa ye ? ' Bila aku cakap aku tak pasti or tak tahu , dia bantai kata ' Eh apalah , kerja kat sini , tapi semua tak tahu ' . Ehmm , taknak tanya ke siapa yang masukkan benang dalam jarum untuk jahit baju ni -_-

- Kemain banyak baju dia try , last last satu pun tak amik . Haduhh kemalasan nak gantung balik T.T

- Mentang mentang borong banyak , mintak kurang tanak kalah . Ingat kedai aku nak bagi murah sesuka hati -.-



Haaa act ada banyak tapi aku dah malas habis so okay bye .

Comments

Popular Posts